18 Mayıs 2013 Cumartesi

Yanık pizza


- Şikayetçi olmak yasak
-Müşteriye dava açılabilir
İSTANBUL (BU)-18.05.2013- Türkiye'de Pizza Eat adıyla bilinen İtalya'nın  büyük pizza zincirlerinden Pizza.it, müşterisine ihtarname yolladı. Müşteri internet üzerinden verdiği siparişte pizzanın altının yanık çıkmasıyla müşteri kullanıcı yorumları bölümüne şikayetini dile getirdi.Bunun üzerine Pizza Eat müşteriye sert tepki gösterdi. 



 Siparişin verilmesine aracılık eden Yemeksepeti.com'un CEO'su Nevzat Aydın ise söz konusu müşterinin bu olaydan göreceği her türlü zararın kendileri tarafından karşılanacağı sözünü verdi.


Pizza Eat, internet üzerinden sipariş verdiği pizzanın altının kömür gibi yanık olduğunu fark ederek olumsuz yorum yazan müşterisinin evine ihtarname gönderdi.
Gelen siparişleri beğenmeyen müşteri, Yemeksepeti'nin kullanıcı yorumları bölümüne  "İtalyan pizzası hakkında en ufak bir fikre sahip olduğunuza emin misiniz? " ve  "Pizzanızın altı yanmamış direk  kömür olarak geldi, hem param boşa gitti hem aç kaldım kutusuyla birlikte kömür yığınının fotoğrafını çektim paylaşıyorum" şeklinde iki yorumda bulundu.
Paylaşılan yorumu fark eden Pizza Eat yetkilileri, firmayı zor duruma sokan bu gelişmeden sonra müşteriye gönderdiği ihtarnamede söz konusu şikayetin kötü niyetli olduğu iddiasında bulundu. İhtarnamede, ilkinde beğenilmeyen pizzadan bir kez daha sipariş verilmiş olmasının kasıtlı bir davranış olduğu değerlendirmesi yapıldı. Ayrıca, iki yorumun da eleştiri sınırlarını aşan, marka değeri ve ticari itibarı zedeleyen asılsız bir karalama olduğu ileri sürüldü.


YORUM SİLİNSİN YOKSA DAVA AÇARIZ
İhtarname aracılığı ile talep edilen şey ise uyarıdan sonraki iki gün içerisinde ilgili sayfadaki yorumun silinmesi oldu. Firma, ihtarnamede yer alan sonuç ve istek kısmında, olumsuz eleştiri silinmediği takdirde, saygınlığı ve ticari itibarının zedelenmesi sonucu uğradığı tüm maddi zararın tazmini için müşterisi aleyhine dava açılacağını bildirdi.
Firma, şikayetini dile getiren müşterisinin ev adresine ise Yemeksepeti aracılığıyla verdiği siparişin teslimat bilgilerinden ulaştı. Pizza Eat’in şimdilik dava açıp açmayacağı bilinmese de tehdit niteliğinde bir ihtarname yollamış olması sosyal paylaşım sitelerinde büyük yankı uyandırdı.

 Nevzat Aydın bu konu hakkında şu şekilde konuştu:
 "Yemeksepeti olarak kullanıcılarımızın verdiği tüm yorumları itinayla dikkate alıyor ve takip ediyoruz. Her zaman olduğu gibi bundan sonra da kullanıcılarımızdan yorum almaya, ahlaki değerler ve ispatlanabilirlik çerçevesinde de tüm şeffaflığımızla bu yorumları yayınlamaya devam edeceğiz. Aynı değerler içerisinde belirtmek isterim ki tüm yorumlara restoranlarımızın da cevap verme hakkı bulunmaktadır. Bu olay özelinde de kullanıcımıza karşı açılabilecek olası davada eğer bir tazminat ya da mağduriyet söz konusu olursa Yemeksepeti olarak bunları karşılamayı taahhüt ediyoruz." dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder