-Ekmeğe katkı maddesi konulmayacak
-Et ve süt ürünleri takipte
İSTANBUL(BU) - 24.05.2013 - Bakanlık yaklaşık 300 civarında katkı maddesini inceleme altına aldı. Katkı maddesinin önlenmesini isteyen Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, katkı maddelerinde belirlenen dozun aşıldığını belirledi. GIDA, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, ekmekteki, “kaliteli ve katkı maddesiz ekmek” çalışmasının başlangıç olduğunu belirterek, AB’ nin de onayladığı 300 gıda katkı maddesinin bazı ürünlerde gereksiz yere kullanıldığını ve normal doz miktarını aştığını vurguladı. Eker, “Yapılacak çalışma ile tatlandırıcı, renklendirici, koruyucu, kıvam artırıcı gibi 20 fonksiyon taranacak ve yasak gündeme gelebilecek” dedi.
300 KATKI MADDESİ
Eker, ekmek ve salçadan sonra salamura zeytinin de incelemeye alındığını belirterek, tüm hazır gıda ürünlerini tarayacaklarını söyledi. Eker, Türkiye Büyük Millet Meclis'indeki sohbetinde, şunları ifade etti: “Gıda katkı maddelerine ilişkin bir çalışma başlattık. 300 civarında katkı maddesi kullanılıyor. Bu AB ülkelerinde de böyle, dünya genelinde de böyle. Biz uzmanlardan oluşan bir komisyon kurduk. Bu komisyon katkı maddelerini tek tek incelemeye aldı. Hangisi kullanılabilir, hangisi kullanılamaz, ürünlerde doğru dozda kullanılıyor mu diye çalışma yapılacak.
DOĞALA YAKIN ÜRÜN
Doğala en yakın olacak ama üretimi de aksatmayacak şekilde bir liste çıkarılacak. Sakıncalı bulunan katkı maddeleri ya sınırlanacak, ya da yasaklanacak. Kullanılması zorunlu olmayan maddelere de yasak getireceğiz. Yapılacak çalışma ile tatlandırıcı, renklendirici, koruyucu, kıvam artırıcı gibi 20 fonksiyon taranacak ve yasak gündeme gelebilecek.”
Eker, ekmek ve salçadan sonra salamura zeytinin de incelemeye alındığını belirterek, tüm hazır gıda ürünlerini tarayacaklarını söyledi. Eker, Türkiye Büyük Millet Meclis'indeki sohbetinde, şunları ifade etti: “Gıda katkı maddelerine ilişkin bir çalışma başlattık. 300 civarında katkı maddesi kullanılıyor. Bu AB ülkelerinde de böyle, dünya genelinde de böyle. Biz uzmanlardan oluşan bir komisyon kurduk. Bu komisyon katkı maddelerini tek tek incelemeye aldı. Hangisi kullanılabilir, hangisi kullanılamaz, ürünlerde doğru dozda kullanılıyor mu diye çalışma yapılacak.
DOĞALA YAKIN ÜRÜN
Doğala en yakın olacak ama üretimi de aksatmayacak şekilde bir liste çıkarılacak. Sakıncalı bulunan katkı maddeleri ya sınırlanacak, ya da yasaklanacak. Kullanılması zorunlu olmayan maddelere de yasak getireceğiz. Yapılacak çalışma ile tatlandırıcı, renklendirici, koruyucu, kıvam artırıcı gibi 20 fonksiyon taranacak ve yasak gündeme gelebilecek.”
Et ve et ürünleri takip altında
Bakan Eker, et ve ürünlerinde de de bu yasakların uygulanacağını ifade ederek, “Mesela et ve ürünlerinde (Salam, sosis, sucuk gibi) nitrat, nitrit ve çin tuzu kullanılıyor lezzetlendirmek için. Bu maddelerin kullanımı yasaklanacak. Salça ve salamura zeytin incelememizde. Bunlarla ilgili de çalışma yapıyoruz” dedi.
Bakan Eker, et ve ürünlerinde de de bu yasakların uygulanacağını ifade ederek, “Mesela et ve ürünlerinde (Salam, sosis, sucuk gibi) nitrat, nitrit ve çin tuzu kullanılıyor lezzetlendirmek için. Bu maddelerin kullanımı yasaklanacak. Salça ve salamura zeytin incelememizde. Bunlarla ilgili de çalışma yapıyoruz” dedi.
Ekmekte katkı maddesi kullanılmayacak
Önceleri gıda kodeksinde ekmekte birtakım katkı maddeleri kullanıldığını anlatan Eker, “Anadolu buğdayın ana vatanı, on binlerce yıldır burada buğday üretiliyor, en kaliteli ekmeği de burada üretelim istiyoruz. Bunun ekmek endüstrisi tarafından da benimsenmesi gerekiyor. O nedenle 1 Temmuz’dan itibaren ekmekte katkı maddesi kullanılmayacak. Buğday unu, tuz, maya ve su olacak. Ekmekte 17 katkı maddesi kullanılıyordu artık kullanılmayacak” şeklinde konuştu.




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder