15 Mart 2013 Cuma

Bankalar para sayar

 -Bozuk para verene bir de komisyon ücreti
- Bankalar bozuk para sayma karşılığında komisyon alıyor
 İSTANBUL (BU) -15.03.2013- Bozuk para getiren müşteriden 'para bütünleme ve bozma  komisyonu' adı altında para alınmaya başlandı. Bankalar, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu' nun uyarılarına rağmen komisyon almaya devam ederken, Adana' da yaşanan bir olay bunun kanıtı oldu. Adana'da bir banka şubesi senet ödemesi yapan esnaftan para sayma bedeli olarak 10 TL aldı.


- Esnaf Fuat Turgut böyle bir şeyle ilk defa karşılaştığını belirterek bu olayı ise  arkadaşlarına anlattığında komik bulduklarını ifade etti ve Fuat Turgut olayı şöyle anlattı: 


- MESAİ HARCIYORUZ DEDİLER!

"Ödemeyi 4 bin 700 lira kağıt, 300 lira demir madeni (1 liralık ve 50 kuruşluk) olarak yaptım. 300 liralık madeni parayı saymak için benden 10 lira ücret aldılar. Sebebini sorduğumda 'Bu parayı saymak için mesai harcıyoruz. Bu yüzden bunun parasını sizden alıyoruz' dediler.
Ben de '45 dakikadır senedi ödemek için bekliyorum benim de mesaim gidiyor' dedim. 'Olsun siz işlem yaptırmaya gelmişsiniz bu yüzden biz sizden bu parayı alıyoruz.' dediler. 'Peki dedim koskoca bankanın bozuk para sayma makinesi yok mu? Yokmuş. Bu şekilde benden 10 lira komisyon aldılar. Ben de bir araştırma yaptım. Bankaların komisyon ücretlerinde serbest olduklarını, her hangi bir kısıntının olmadığını öğrendim".
 İlgili videoyu izlemek için bu linke tıklayınız.
http://video.haberturk.com/ekonomi/video/bozuk-para-verene-10-tl-ceza/85511

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder